לדף הבית


תפרים


מאת: ניצה פרי
תאריך פרסום:
19/04/2011

בתערוכה "תפרים" מציגות שש אמניות ישראליות: ארבע ערביות ושתי יהודיות. העבודות בתערוכה מושתתות על שימוש בחומרים שונים כגון: שערות, חבלים, חוטי תפירה, בעזרתם ’תפרה’ כל אחת מהאמניות זיכרון אישי משלה. למרות ההקשר הפרשני החושף את התפרים כעבודה נשית מסורתית, מוצגת בתערוכה נוכחות של עבודות החורגות ממסגרת התייחסות זאת, והכוח טמון הן בעבודות קטנות מימדים והן בגדולות

 


 

 

 

 

’תפרים’ – תערוכה קבוצתית

 

בתערוכה "תפרים" מציגות שש אמניות ישראליות: ארבע ערביות ושתי יהודיות. העבודות בתערוכה מושתתות על שימוש בחומרים שונים כגון: שערות, חבלים, חוטי תפירה, בעזרתם ’תפרה’ כל אחת מהאמניות זיכרון אישי משלה. בחלק מן העבודות החומר הוא המשמעות, כמו למשל השערות בעבודותיה הליריות של עדנה אוחנה, מהן היא אורגת פרפר אל תוך השעווה, או החבלים המהולים בריח שמן הזית מבית הבד, בעבודותיה של מאהה נסרה. עבודות בפורמט קטן במיוחד הן של  מירב בר הלל, בהן היא ממשטרת את חוטי התפירה על גבי אברים בגופן של הדמויות על גבי הבד. הציורים של נאוול נפאע  הם מתוך פרויקט העוסק במפות וגבולות, בו הופכות המפות הגיאוגרפיות למפות אנושיות, דרך שילוב הדמויות הפיגורטיביות עם רשת קווים הדומים לחוטים בסריג, בדומה לציורי מפות החלום של שבט האבורג’ינים האוסטרלי.

 

למרות ההקשר הפרשני החושף את התפרים כעבודה נשית מסורתית, מוצגת בתערוכה נוכחות של עבודות החורגות ממסגרת התייחסות זאת, והכוח טמון הן בעבודות קטנות מימדים והן בגדולות, כדוגמת הצילומים של מריאנה מנסור , הבוחנת בעין רגישה מרחבים שמצד אחד פתוחים לצופה, אך מאידך חסומים לגישה. רואן אבו אלהווא  מגדירה את זהותה באמצעות דיוקן עצמי גדול מימדים שכולו שיער ארוך, העולה במידותיו על גובהה

של האמנית.   

 

התערוכה מציגה ניסיון לייצר פריזמה למורכבות הפסיפס ממנו נגזרים הקשרים אמנותיים המלווים את הנושא: ’תפרים’, כאשר העבודות עוסקות בקווי תפר שונים:  אידיאולוגיים, חומריים או מטפוריים. התפרים הם סוג של התמודדות עם קרע, שלעיתים יש רצון לאחותו או לחילופין, להשאירו פתוח.

המרחב האינטימי שנוצר, הוא המרחב האמנותי שבו פועלות האמניות ומגדירות את זהותן.

 

משתתפות: עדנה אוחנה, רואן אבו אלהווא, מירב בר הלל, מריאנה מנסור, מאהה נסרה,                  

                  נאוול נפאע.

 

אוצרת: ניצה פרי



תגובות
הוספת תגובה


למאמרים נוספים השתמש בחיפוש כללי בראש העמוד