לדף הבית


שתי נגיעות בכאב


מאת: ב. רס
תאריך פרסום:
02/06/2008

אורית ישי - Blocked, נעמי בריקמן - סבר פנים

נעמי בריקמן – סבר פנים / מרכז אמנות ירושלים


בריקמן מביטה ללא רחם בדיוקן המצויר, ונדמה שהטיפול הציורי שלה רחמני אפילו פחות. היא חורשת כל קמטוט לעומק, ואינה מניחה לנפשו אף פרט המעיד על עייפות, הזדקנות ומלנכוליה. נדמה כי בריקמן מודעת מאוד לאמירה שלה, ועל כן היא מקצינה את אמירתה באמצעות חידוד הקונטרסטים הרישומים במרבית העבודות. נדמה לי כי בריקמן אינה משתמשת בצבעוניות עשירה ומרובדת מספיק לתיאור הפנים, ולכן התחושה היא כי יש כאן יותר רישום בצבע, ופחות ציור המנצל את העושר הצבעוני המרובד, אשר מאפיין פנים אנושיות. עובדה זו יוצרת הרגשה כי החידוד מגיע אל גבול המלאכותי, ולעיתים עובר אותו במעט. כאשר הציור עובר את גבול המלאכותיות, הציור מאבד משהו מן האמינות הציורית שלו, ומקבל ממד מורכב פחות, המכריז על המסר שלו בצורה מעט ברורה מדי לטעמי, ובוטה באופן המוריד מאיכותו. ולסיכום, ולמרות כל הערותי האישיות, אני סבור כי יתרונותיהם של העבודות גדולים, יכולתה של בריקמן כמתבוננת חסרת רחמים וכמספרת כנה ובעלת יכולת, באה ליד ביטוי בעבודות, וזו תערוכה מרשימה, חזקה ואיכותית ביותר.
 


אורית ישי – Blocked / מוסררה בית ספר לצילום


תערוכה קטנה בהיקפה בגלריה האינטימית של בית הספר לצילום במוסררה, מציגה צילומים היודעים לספר על חסימות שונות הפוגשות אותנו בחיינו. ערכה הגדול של התערוכה, אינו בגילוים הבנאלי של החוסמים הללו, אלא באופן בו רואה אותם ישי, ובעיקר בדרך בה היא מצליחה לספר בצילומיה על הדרך בה היא רואה את הדברים. הן הצבעוניות וגם הקומפוזיציות מעמידות בפנינו אפשרות לקרוא ברגישות אחרת את אותן תופעות החוסמות אותנו בצורה כזו או אחרת. יש לטעמי יופי רב מאוד במרבית הצילומים, מתיקות וחום של ליטוף רגיש לתופעות האמורות להפריע ולעיתים להציק. ואכן המתח הנוצר בין החום של הראיה והתיאור, לבין ההפרעה שבתופעה אותה היא מתארת יוצר פער ייחודי ואיכות אמנותית כובשת.
 



תגובות
הוספת תגובה


למאמרים נוספים השתמש בחיפוש כללי בראש העמוד