לדף הבית


אלדר פרבר בגלריה אלון שגב


מאת: פיטל אסתר
תאריך פרסום:
12/06/2005

תערוכת הציורים של אלדר פרבר יפה ומציגה יכולת ציור שאינה מצויה בשפע במקומותינו...דבקותו בערכים ציוריים מוכרים ומנוסחים היטב מתריסה בעצם קיומה נגד היכולת המוגבלת והזנחת ההתבוננות אשר מצויים כיום בהרבה מן האמנות העכשווית.

אלדר פרבר - ציורים
תערוכה בגלריה אלון שגב
תערוכת הציורים של אלדר פרבר יפה ומציגה יכולת ציור שאינה מצויה בשפע במקומותינו. על פי הכתוב בדף התערוכה זו תערוכת יחיד ראשונה מזה חמש שנים שמציג האמן, והדבר מלמד על רצינות העבודה שלו והזמן הרב שהוא מקדיש לכל יצירה. אכן דברים אלה ניכרים היטב בעבודות עצמן, באיכות הנחת הצבע, בעיצוב המוקפד של הקומפוזיציות ובשימת הלב לפרטי הביצוע המסוגננים. סגנון העבודה ובחירת הנושאים משייכים את העבודות לזרמים קיימים באמנות, זרמים אשר בעבר הובילו את ההתפתחות האמנותית. פרבר משתדל מאוד ומצליח להשתייך לסגנון ולסיגנון ציורי מן העבר, מוכר מנוסח ומוערך. עבודותיו מציגות גישה מנוגדת לזרמים דומיננטיים באמנות בת ימינו, הממעיטים בחשיבותה של יכולת ההתבוננות ויכולת הביצוע הציורי. דבקותו בערכים ציוריים מוכרים ומנוסחים היטב מתריסה בעצם קיומה נגד היכולת המוגבלת והזנחת ההתבוננות אשר מצויים כיום בהרבה מן האמנות העכשווית. בכך הוא מציג הצעת פתרון לבעיה עכשווית באמצעות בחירת דרך עבודה המעוגנת בערכים הבטוחים של העבר הציורי. בנקודה זו מעוררת גישתו שאלה: האם הליכה בתלם ידוע וברוך הישגים אשר הושגו בעבר הינה פתרון אפשרי לבעיות ההווה של האמנות. האם אפשר בכלל לאמץ סגנון מן העבר ולהשתמש בו על מנת לבטא הסתכלות והבנה אמנותית עכשווית. תוך הסתכלות בציורים עצמם חשתי בבעיה זו, כשאני חוזרת ושואלת את עצמי האם הציורים, למרות יפים אכן משכנעים אותי באמת החווייתית של האמן, האם הנוף הצבע והאור המיוצגים בציורים אכן נובעים ממה שיש כאן ועמד מול עיניו של הצייר. תהיתי שמא מתגנבים לציורים הדים חזקים מדי של שפה זרה, אשר צמחה במקום אחר, אור אחר ומציאות תרבותית אחרת, והשימוש בה טרם עבר התאמה מספקת כדי לספר את הסיפור האישי של המתבונן כאן ועכשיו. למרות תהיות אלה חשתי כי תערוכה זו תורמת תרומה משמעותית להון המצטבר של יופי ויכולת באמנות הישראלית, ומוסיפה נדבך המגוון את הדיון המפרה ומפתח את האמנות הישראלית.
 



תגובות
lifeart yonatan  17/06/10 05:03:00
there is a reality beyond the shell we are made to see. in a blind men´s land the only one with eyes is never seen. these paintings are just using the past , and looking inside art stores, the present too, to create looking holes, through which a rich and complicated existence is shown. the way in which these paintings were made, which is evident to anyone who looks for it, has alot to do with memory and expeirencing the now, and with our unending editing of reality. the paintings are post modern in the way that they are alive. simply by capturing the artist´s moments of living, in a world where living has been minimalized into living in a ready made world. eldar is going for the core, and the only way of showing it is by transforming it into another medium. and this act of transformation is the act of awakening, that is nesecery for staying alive.
כתבה מענינת אמן מעניין ומוכשר דני  03/07/05 01:29:13
נהניתי מן התערוכה ונהניתי לקרוא מאמר קצר שהוסיף לי עוד תובנה על מה שראיתי.
הוספת תגובה


למאמרים נוספים השתמש בחיפוש כללי בראש העמוד