לדף הבית


מירי פליישר- DEADY/אבא ילדה


                                                                                                                             
יופי שאינו אלא תעתוע
 המפגשים שלי עם מירי לקראת התערוכה היו גדוש רגשות/אינטנסיביים ומסעירים.
מירי פליישר משחזרת ודנה בזיכרונות ילדות, מתנסחת ועוסקת באותם חומרים תקופה ארוכה.
בתערוכה- אבא ילדה -
נושאי ההשראה לתערוכתה של מירי פליישר הם מוות, איסוף זיכרונות, איסוף שברים, בנייה מחדש. ילדה לתמיד.
מבט כללי על התערוכה מעורר תחושה של מעבר פתאומי למקום אחר, אם כי לא ברור להיכן. המראה סוריאליסטי ומעורר בנו אי נוחות. הרושם הוא של תנועה מועטה ביותר, פעילות
שמצטמצמת ומתכנסת אל תוך עצמה.
הדימויים מופיעים בשלוש קבוצות ... במעברים כביכול בלתי מתקשרים.
עבודת אבניים מסורתית... עבודת פיסול בחומר הקרמי שמייצג אלמנט בסיסי של היצירה – אדמה. .. וצילום עם עבודת מחשב...המהווה הארה בתחום השונה מהתחום הקרמי.
לדברי מירי: "אז יש לנו פה עסק עם קרמיקאית שאוהבת את עולם החומר וכשהיא עוסקת
בייצוגים יש לה צורך עז להזכיר מאין באה ולאן היא הולכת. המון שאלות נשארו פתוחות,
מאידך הולך ומתבהר הרומן הבלתי נפרד שלי עם החומר הקרמי והצורך להעמיד אותו
באותה שורה עם הרוח, או הייצוג, או הסמל, או הציור המחשבי..."
התערוכה היא מען תפאורה פנטסטית לדרמה שהסתיימה, ואנחנו נשארים עם התחושות
הדוממות, רגע מוקפא/עוצר, וגם קפוא/קר.
הדימויים בחלל הגלריה, כבטקס – הקרבה – על שולחן. תפקידו המרכזי של הטקס; שימור,
הגנה, ושינוי מצב נפשי, רוחני ופיזיולוגי.
במרכז החלל – ספק שולחן ספק עריסה – מיטה של התחלת החיים, ובתוכה גוויות עטופות
בתכריכים. מסביב מסודרים "כלי הפולחן" עשויים פורצלן ומחופים גלזורה אדומה ולסטר זהב.
על הקירות עיבודי מחשב שנעשו על גבי צילום ילדות של האמנית, צילום שכאילו נלקח מארכיון
העבודה נעשית בנגיעות מהוססות משהו של יד בלתי מיומנת (ניצול מניפולציה שמאפשרת
העבודה הידנית בעכבר המחשב). כשל הילדה הקטנה שבצילום.
 
העבודות של מירי, מתמקדות בעיסוק בתפר שבין הארעי והקבוע, בין המתכלה - הזמני והמתמשך.
תרצה ילון קולטון, אוצרת
 
        


פתיחה: 10/09/2005

נעילה: 10/10/2005

מקום התערוכה: הגלריה - מושב שואבה





תגובות
הוספת תגובה

מאגר האתר: 11,240 אמנים. 6,827 תערוכות. 911 מקומות תצוגה. 278 מאמרים. 53,250 תצלומים.